Вперше в Європі. Початок прощі. Чернівці - Лагевнікі.

У 2012 році мені пощастило відвідати Європу. Коломийсько-Чернівецька єпархія УГКЦ організувала паломництво по маршруту "Ченстохова - Люрд - Монтсерат". Усю організацію + візову підтримку церква брала на себе. Все що було потрібно - привезти закордонний паспорт у Коломию. Що я з успіхом і зробила. Виїжджали ми 15 липня з Чернівців. Моя подорож розпочалася саме звідти...

Подорожувала я разом зі сестрою та тіткою. Тітка проживає в Чернівцях. Тому ми затарабанили свої речі до неї додому і пішли гуляти. Вирушили до центральної площі Чернівців. До 600-ліття міста тут розклеїли гігантські плакати на яких зображені: перша топографічна карта Чернівців, документ з першою згадкою про місто (оригінал зберігається десь в Росії) та вид міста з космосу.

Виходимо на Турецьку площу. Це турецька криниця - найстаріше джерело води у місті. Ця історична пам'ятка збереглася ще з часів входження Буковини до Османської імперії. З цим місцем пов'язана романтична легенда.
Якось турецький паша зустрів біля криниці українську дівчину, яка набирала воду. Він закохався у неї з першого погляду і запропонував стати однією з його дружин. Але горда дівчина відмовилась. Розізлившись, паша заборонив брати городянам звідти воду. На другий день дівчина повернулась до криниці. А коли паша підійшов до неї - вона кинулась у воду та втопилась.

Звісно, ми також побували біля відомого на весь світ Чернівецького університету. Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича — один із найстаріших класичних університетів в Україні. Розташований у комплексі, спорудженому у 1864-1882 рр., як резиденція буковинських митрополитів за проектом чеського архітектора Йосифа Главки. У 1875 році згідно з указом імператора Франца-Йосифа тут було засновано Чернівецький університет. Мав різні назви, поки у 1989 році йому не було присвоєно ім'я Юрія Федьковича. Сьогодні в університеті функціонує 16 факультетів. з 2011 року входить до списку об'єктів Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
На жаль, у вечірній час вхід на територію університету був недоступний, тому ми змогли оглянути його лише з боку вулиці.

Наша невеличка екскурсія Чернівцями закінчилась. Наступного дня о 18.00 ми погрузились в автобус та вирушили в двох-тижневу подорож Європою. Група була досить велика, близько 40 чоловік. Супроводжували нас двоє священників. Гідом у нас був отець Олександр. І потрібно сказати, що гідом він був чудовим.
Після перетину кордону, перша наша зупинка - Лагевнікі - тихе та зелене передмістя Кракова. Тут знаходиться католицький паломницький центр - Санктуарій Божого милосердя.

Сюди прагнуть потрапити паломники зі всього світу. Двічі приїжджав Папа Іван Павло ІІ (у 1997 та 2002 рр.) та Папа Бенедикт XVI (у 2006 р.).

Тут проживала на протязі 5 років св. Сестра Фаустина і тут покояться її мощі.
Св. Марія Фаустина Ковальська (1905 —1938) — католицька свята, проповідниця Божого Милосердя. Народилася у простій селянській родині. З 1925 році перебуває у монастирі, де через 5 років складає монаші обіти. Глибину її духовного життя розкриває Щоденник Божого Милосердя. Усе своє життя Сестра Фаустина віддала справі рятування душ грішників. Вона була пов'язана з Богом і пройшла великі фізичні випробування. Померла в 1938 році від сухот. У 2000 році у Римі відбулася канонізація Сестри Марії Фаустини Ковальської.
Оглянувши Санктуарій, йдемо до каплиці Святого Йосифа (Kaplica św. Józefa), де наші отці відправили службу. Каплиця є частиною Санктуарію та монастиря жіночої чернечої конгрегації Сестер Пресвятої Діви Марії Милосердя.

У каплиці знаходиться один з варіантів католицької ікони під назвою «Ісусе, уповаю на тебе». Також це архітектурний пам'ятник Малопольського воєводства. Будівництво каплиці розпочалось у 1881 році, а завершилось в 1893. На фасаді каплиці знаходяться дві меморіальні дощечки в честь візиту Римських пап.

Після служби виходимо з каплиці і маємо ще декілька хвилин, щоб оглянути територію.
Це пам'ятник Святій Фаустині Ковальській.

А це образ Милосердного Ісуса. Він зображений саме таким, яким явився Сестрі Фаустині у 1931 році.

Щодня в Лагевнікі прибувають паломники зі всього світу, щоб помолитись перед образом Божого милосердя та вклинитись мощам Святої Фаустини, віднайти тут спокій та просити зцілення для душі і тіла. Приїжджають сюди переважно на 2-3 дні.
А ми покидаємо це святе місце та продовжуємо нашу подорож. Попереду екскурсія Краковом.

Дата: 16.07-30.07. 2012

Тут читаємо продовження розповіді про неймовірне паломництво "Ченстохова-Люрд-Монсеррат".